زیردسته های استاد بولت

درباره ی دسته بندی

استاد بولت چیست؟

یک میله فلزی رزوه شده استاد بولت نامیده می شود. البته آنچه در بازار پیچ و مهره بنام استادبولت رواج دارد، نوع سخت کاری شده میلگرد است. 
رزوه ها بر اساس میلیمتر یا اینچی بر روی میلگرد شکل می گیرد و عملیات سخت کاری گرید آنرا مشخص می کند.

 سپس میلگرد رزوه شده در طول دلخواه برش داده می شود. ممکن است استادبولت از نوع استنلس استیل نیز باشد. پرکاربرد ترین صنایع برای استادبولت ها صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است. و در صنعت پل سازی و ساخت مخازن پر فشار، شیر آلات استفاده می شوند.

میلگردهای آهنی تمام رزوه را بیشتر بنام پیچ متری می شناسند، هرچند از این اصطلاح برای متری 8.8 و 10.9 و متری B7 هم استفاده میشود. بیشترین کاربرد پیچ متری در صنعت ساختمان است.

استاندارد مهره و واشر های استادبولت

بر طبق استاندارد استادبولت جنس مهره برای آن ها ASTM A 194 و در کلاس های 2HM و 2H و 8-8M-G4 می باشد. همچنین ابعاد این مهره ها بر اساس استاندارد ASME B18.2.2 می باشد و رزوه آن ها بر اساس استاندارد ASME B18.1.1 می باشد. تفاوتی که این مهره ها با مهره های متریک دارند ضخیم و سنگین تر بودن آن ها نسبت به سایر مهره ها است.

واشری که برای استادبولت ها استفاده می گردد با استاندارد ASTM 1293 تولید می گردد و ابعاد آن ها نیز با استاندارد ASTM F436 می باشد.

گام و رزوه استاندارد استاد بولت

به رزوه های درشت و بزرگتر UNC و یا UNRC می گویند. این نوع رزوه کاربرد زیادی دارد و از آن استفاده گسترده ای می شود.

 برای متریال نرم و مواد کم مقاومت از این مدل از رزوه استفاده می شود. مثل آهن، مس، فولاد ضعیف همچنین برای آلیاژ های نرم تر مانند آلومینیوم نیز کاربرد دارد. این رزوه در شرایط بد قدرت تحمل بالایی دارد و باعث می شود سرعت مونتاژ را افزایش دهد.

مشخصات و نکات لازم

برای هر اتصال فلنج تعداد پیچ ها مرتبط با تعداد سوراخ های موجود در فلنج است. طول و قطر پیچ به نوع فلنج و همچنین کلاس یا گرید فلنج بستگی دارد.
برای محکم نمودن پیچ ها از دستگاه هیدرولیک استفاده می شود که در این هنگام باید طول پیچ به اندازه یک قطر آن اندازه گرفته شود.

 

 



 

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پایپ فیتینگ در تماس باشید.

                                                                   33530629-021

                                                                   33530899-021