لوله مانیسمان رده 80

لوله های مانیسمان رده ۸۰ برای پروژه هایی که نیاز به فشار و دمای بالا است بیشتر از مانیسمان رده ۴۰مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت لوله های رده ۸۰ و ۴۰ با یکدیگر متفاوت هست و علت اصلی آن ضخامت لوله ۸۰ است. از لحاظ ظاهری لوله های رده ۴۰ مایل به سفید و لوله رده ۸۰ مایل به طوسی رنگ هستند که این یکی از روشهای شناسایی لوله ها می باشد

برچسب های محصول:

لوله بدون درز ( مانیسمان ) رده 80 جوشی 

لوله بدون درز (به انگلیسی Seamless Pipe ) یا همان لوله مانیسمان ( به انگلیسی mannesmann pipe ) رده 80 جوشی، با استاندارد ASTM A106 Gr.B  در پایپ فیتینگ موجود می باشد

لوله بدون درز رده 80 در سایزهای 1/2 اینچ الی 24 اینچ موجود می باشد.
لوله مانیسمان رده 80 با ضخامت 3.73 میلی متر تا 30.96 میلی متر تولید می شود.
لوله مانیسمان در دو طول 6 متری و 12 متری تولید می شوند که عموما طول 6 متری آن رایج می باشد.
پایپ کالا وارد کننده لوله و اتصالات مانیسمان در انواع سایزها و ضخامت در ایران می باشد.

 منظور از رده لوله چیست ؟

برای بیان ضخامت لوله های بدون درز می بایست از واژه "رده" استفاده نمود . واژه رده که با نام sch نیز شناخته می شود همواره به همراه عدد یا واژه ایی بیان می شود که با رجوع به استاندارد ASME B36.10 می توان ضخامت لوله بدون درز را بر اساس میلی متر استخراج نمود. مرجع تمام استانداردهای لوله ASME می باشد.
نمونه هایی از ضخامت های لوله های بدون درز به صورت sch40 ( رده 40 )، sch 80 ( رده 80 )، sch STD ( رده STD ) و ... بیان می گردد. قیمت لوله مانیسمان بر اساس افزایش میزان رده لوله نیز افزایش پیدا می کند زیرا ضخامت و وزن لوله بالاتر می رود و در نتیجه قیمت لوله مانیسمان نیز افزایش می یابد.

مقایسه لوله مانیسمان رده 80 با سایر رده ها

لوله مانیسمان رده 80 نوعی از لوله های فلزی فشار قوی است که بدون درز جوش بوده و در صنایع نفت،گاز، پتروشیمی، کاربرد زیادی دارند.
لوله های بدون درز مانیسمان رده 80 طبق استاندارد ASME B36.10, ASME B36.19 , SCHEDULE 80 ساخته شده و ضخامت آن از نوع لوله های بدون درز سبک و رده 40 بیشتر می باشد.
قطر خارجی لوله های سیاه بدون درز رده 80 با قطر خارجی لوله های رده 40 برابر است و می تواند فشار و دمای بیشتری را نسبت به رده 40 تحمل کند و معمولا در شاخه های 6 متری تولید می شوند. هزینه تولید لوله های سیاه بدون درز رده 80 نسبت به رده 40 اندکی بیشتر است.

فشار قابل تحمل لوله مانیسمان رده 80

فشار لوله های مانیسمان بر اساس ضخامت و سایز لوله مشخص می شود به صورتی که فشار قابل تحمل لوله ها با ضخامت لوله بدون درز رابطه مستقیم و با سایز لوله رابطه عکس دارد.
 به عنوان مثال لوله بدون درز رده 80 فشار بالاتری را نسبت به لوله رده 20 و 40 تحمل می کند و در مثالی لوله 1 اینچ فشار بالاتری را نسبت به لوله 2 اینچ تحمل می کند.

نوع اتصال مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 20 و 40 سبک بوده و چندان ضخامت بالایی ندارد اما لوله مانیسمان رده 80 به دلیل ضخامت بیشتر برای رزوه کاری مناسب تر است. بنابراین لوله رده 20 و 40 هم می تواند جوشکاری و هم رزوه شود.

تولیدکنندگان لوله مانیسمان رده 80

در این صفحه از قیمت لوله مانیسمان می توانید لیست خرید لوله های سیملس (Seamless) در برندهای چینی، اهواز و کاوه دقیق ایرانیان را مشاهده کنید.

قیمت لوله مانیسمان رده 80

قیمت لوله مانیسمان رده 80 نسبت به لوله مانیسمان رده 160 پایین تر می باشد، چرا که لوله رده 80 ضخامت کمتری داشته و از متریال کمتری در ساخت آن استفاده می شود.

مزایای لوله بدون درز ( مانیسمان )

  • عدم وجود درز جوش در بدنه لوله
  • یکنواخت بودن و استحکام بالا لوله
  • مقاومت در برابر کشش و خمیدگی لوله با توجه به استاندارد
  • تحمل فشار و دمای بالا نسبت به لوله های درزدار

کاربرد لوله بدون درز

  • کاربرد در لوله کشی های آتش نشانی و صنعتی 
  • مناسب انتقال و توزیع سیال نفت، گاز ، بخار و اسیدها
  • کاربرد در صنایع دریایی و کشتی سازی
  • قابل استفاده در کمپرسورها و مخازن بویلرها

قیمت لوله بدون درز (مانیسمان) با توجه حجم خرید در پایپ کالا متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد  تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری 02136055307 می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان پایپ فیتینگ بهره مند شوید.