پایپ فیتینگ

وارد و تامین کننده کلیه مایحتاج نفت-گاز-پتروشیمی و ساختمانی

محصولات


نام محصول: لوله استنلس استیل

توضیحات:
لوله‌های استنلس استیل
فولاد ضد زنگ یک ماده همه کاره است که می تواند برای طیف گسترده ای از موارد داخلی و خارجی استفاده شود. استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت لوله های استنلس استیل، مزایای زیادی دارد:
وزن سبک
با دوام
قابلیت کنترل شدت جریان‌های بالا
ماشینکاری راحت
ضد سایش
تمیزکاری آسان
نیاز به تعمیر کم
مقاومت در برابر خوردگی بالا
قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست
در قرن نوزدهم، تکنولوژی نورد، تنها روش تولید لوله های استنلس استیل (ضد زنگ) برای مصارف صنعتی بود. این تکنیک نوردی، شامل مراحل طولانی است. این مراحل به این صورت است که نوارهای نورد شده‌ی ورق به کمک نورد قیف به یک مقطع دایره ای، شکل داده می شوند. پس از جوشکاری لبه (از طریق جوشکاری فورج)، روی نوارهای نورد شده، ساخته می‌شود.
خوشبختانه با توسعه‌ی فن آوری، فرآیندهای مختلف برای ساخت لوله های ضد زنگ و سایر لوله‌ها در هند ابداع شد. امروزه لوله ها و لوله های فولادی ضد زنگ با استفاده از نورد پیوسته با روش چندگانه تنگستن (با گاز بی اثر) تولید می شود. فرآیند جوشکاری فلزی یا فورج در این روش استفاده نمی شود.
کاربردهای لوله استنلس استیل
فولاد ضد زنگ گرید سری ۳۰۰، آلیاژ کروم نیکل است که در طیف وسیعی از محصولات از جمله لوله های فولادی و لوله های فولادی تولید می شود. هر دو لوله استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ برای حفظ استحکام خود در دمای بالا به اندازه کافی با دوام است. در برابر خوردگی مقاوم و نگهداری آن آسان است. انتخاب از بین این دو ماده، به نحوه استفاده از لوله و محیطی که در آن لوله نصب می شود، بستگی دارد.
لوله های فولادی ضد زنگ آلیاژهای با پایه‌ی آهن هستند که معمولا حاوی حداقل ۱۱.۵٪ کروم هستند. عناصر دیگر، که نیکل مهم ترین آنهاست، که برای ایجاد خواص مهم در ترکیب با کروم به این آلیاژ اضافه می شود.
فولاد ضد زنگ در دمای بالا در برابر خوردگی خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم است. به طور کلی، با افزایش مقدار کروم، مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون (نه به طور متناسب) به تدریج افزایش می یابد.
لوله استنلس استیل به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد: مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، مقاومت در برابر حرارت بالا، هزینه های کم تعمیر و نگهداری، حفظ خلوص موادی که در تماس با استنلس استیل قرار میگیرند. در طراحی لوله‌های استنلس استیل با دیواره نازک، به دلیل خصوصیات ذاتی فولاد ضدزنگ، ترس شکست به دلیل خوردگی وجود ندارد.
لوله فولادی ضد زنگ می تواند به دو صورت جوش داده شده و بدون درز تولید شود.لوله جوش داده شده معمولا گزینه ارزانتری برای استفاده در مواردی است که به فشارکمتری مورد نیاز است. از دیگر کاربردهای لوله های استنلس استیل، استفاده از آنها در زمینه زینتی و ساختمانی است. لوله بدون درز باید در مورادی استفاده شود که فشار بالا باشد.
استنلس استیل ۳۰۴
لوله های استنلس استیل ۳۰۴، برای تمام موارد ساخت و ساز که در آن استحکام و مقاومت در برابر خوردگی بالا مورد نیاز است، گزینه مناسبی می‌باشد. لوله های ضد زنگ با داشتن پوشش با دوام و یک درز جوش داده شده داخلی است. لوله‌های استنلس استیل به طور گسترده درتمامی پروژه های تولیدی که در معرض عناصر شیمیایی، اسیدی، آب شیرین و آب نمک قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
لوله استنلس استیل در کارخانه های شیمیایی، پالایشگاه ها، کارخانه های کاغذی، و صنایع غذایی استفاده می شود. نوع ۳۰۴ دارای حداکثر کربن ۰.۰۸٪ است. استفاده از لوله استنلس استیل در محدوده دما بین ۸۰۰ تا ۱۶۵۰ درجه فارنهایت به دلیل رسوب کاربید، توصیه نمی شود.
نوع ۳۰۴ همانند ۳۰۴ است با این تفاوت که حاوی حداکثر ۰.۳٪ کربن است. محتوای کم کربن مانع از رسوب آن می شود. این مساله اجازه استفاده از لوله های نوع L304 در موارد تحت شرایط شدید خوردگی را می دهد.
استنلس استیل نوع ۳۱۸
به علت اضافه کردن ۲ تا ۳ درصد مولیبدن، نوع ۳۱۸ نسبت به سایر آلیاژهای نیکل کروم بسیار مقاوم در برابر خوردگی است. این لوله ها در جایی که اسیدها، آب نمک، آب گوگرد، آب دریا یا نمک های هالوژن وجود دارد، با ارزش می شوند.
استنلس استیل ۳۱۶
فولاد ضد زنگ ۳۱۶ نیز برای تمیزکاری راحت است. مقاومت آن در برابر خوردگی مواد شیمیایی و حلال ها بیشتر است. از این جهت، ۳۱۶ فولاد ضد زنگ برای کاربردهای صنعتی و جراحی، در فضای باز یا دریایی ( به دلیل مقاومت در برابر خوردگی کلرید) مناسب است.
نوع ۳۱۶ به طور گسترده ای در صنایع کاغذ سولفیت و برای تولید دستگاه های شیمیایی کارخانه، تجهیزات عکاسی و پلاستیک استفاده می شود.
استنلس استیل L۳۱۶
نوع L316 مانند L304 حاوی مقدار بالای کربن است. این مساله امکان استفاده از آن را در موارد جوش بدون نیاز به عملیات حرارتی نهایی می دهد. زمینه های دیگر که در آن از لوله های ضد زنگ استفاده می شود عبارتند از: حمل و نقل هوایی، الکترونیک، خودرو، دریایی، سیستم گرمایشی و تهویه هوا، پزشکی، معماری و صنعت نساجی.

لوله استیل صنایع غذایی
طراحی سایت توسط گروه نرم افزاری سورنا